TRANSALPINA


In ideea de a discuta putin despre locuri misto neexplorate suficient, voi contintinua cu ciclul „Pentru calatorii” care e gandit in special pentru zone din Romania. Totusi exista posibilitatea sa ma extind si asupra altor parti ale globului pe masura ce ajung ici si colo, desigur, iar ceea ce mi se intampla nu se dovedeste a fi cliseu. Mi-am amintit, am o pasiune descoperita anul trecut pentru globuri pamantesti si preferatul meu la un moment dat era la magazinul British Gallery in Bucuresti

Foto0264

http://www.britishgallery.ro/

Sa revin insa la plimbarea la Obarsia Lotrului. Am plecat din Sebes in directia Obarsiei, prin muntii Parang, urmand sa ajungem apoi la Petrosani, pe DN67C. Am citit ca acest drum a fost construit pe timpul regelui Carol al II-lea pe urmele unui vechi drum folosit de armatele romane; de aici probabil vine si denumirea lui frumoasa: TRANSALPINA. Este la fel de incitant ca Transfagarasanul fara a fi atat de sterp si dramatic. In varf  apare lacul Oasa care este nemaiintalnit de curat si cristalin. Lacul situat la o altitdine de peste 1200 m era in mod cert mult prea rece pentru o baie tinand cont de imunitatea de fumator de oras dar cred ca e senzational, eu neefind neaparat o persoana amatoare de bai in lacuri; prefer marea. Abia anul acesta am avut ocazia sa incerc si altceva si poate imi voi schimba parerea.

DSC01751

Informatiile pe net despre locurile de aici sunt cam sumare dar se pot gasi intotdeauna fotografii si probabil putin mai interesante decat cele pe care le-am facut eu. Cateva din ele:

DSC01748

 

 Cu toate ca se aseamana intre ele mi se pare ce surprind lacul diferit:

DSC01750

DSC01756

DSC01757

DSC01782

DSC01784

Doar spre sfarsitul soselei apar din ce in ce mai multe izvoare dar si o cascada foarte aproape de drum

DSC01766

 

DSC01786

Lasă un răspuns

