La Dunare

Cate ceva despre destinatia de vara a anului acesta.De fapt unii ma intreaba daca este in Romania. Pricisely, este vorba de malul romanesc al Dunarii care formeaza o foarte frumoasa granita naturala cu Serbia. Este interesant de vazut tot ceea ce ofera rezervatia naturala Portile de Fier. Eu am reusit sa fiu surprinsa de o parte din frumusetile ei. Dupa mersul cu suv-ul pe drumul national DN6, demn de orice proba de raliu dakar, insa ce-i drept in lucru in speranta unor vremuri mai vesele, intr-o continua asteptare de a ne intalni cu fluviul, am ajuns la Turnu Severin si la putin timp dupa aceea a inceput ceea ce este cu adevarat spectaculos. In rimul rand hidrocentrala este foarte misto noaptea, drumul suspendat care urca undeva pe baraj e foarte interesant, practic cu toate luminile, apa, generozitatea de colos a constructiei te duc cu gandul la urmatorul film cu James Bond. A urmat trecerea prin Orsova si se apropia de miezul noptii insa oraselul asta de pe malul lacului Portile de Fier arata extrem de prietenos; ceva lume se plimba pe faleza, nimic strident. Casele si bloculetele dinspre sosea, toate de inaltime medie, dau impresia de bun gust, te fac sa iti doresti sa revii fara sa te ma intrebi totusi ce este in spate. Cel putin noaptea pare o zona foarte curata, fara stridente comerciale sau electoarale, doar casute, blocuri si …. Dunarea. Dupa o alta portiune de drum prin satute absolut neinteresante pe malul Dunarii, am auns la destinatia finala, in satul Eselnita la Pensiunea Septembrie. Este clar ca la miezul noptii ajungi foarte obosit dar nu mi-am putut stapanii bucuria.Pentru mine personal a fost sentiment puternic la prima vedere. Logo-ul Illy luminat la intrare mi-a trezit o emotie buna si primul semn de exclamatie nu a intarziat: CIVILIZATIE!!! Lasand la o parte cat de mult apreciez cafeaua Illy mi se pare o alegere buna si tot ce a urmat a fost pe masura. Am luat cina la pensiune dupa care am urcat in camera. La capitolul cazare, chiar si atunci cand asteptarile nu sunt foarte mari dar exigentele raman constante, trebuie sa marturisesc ca am fost incantata. Spatiul adecvat, culori primitoare, un balcon foart dragut si tot confortul unui hotel de 4 stele fara nici o licenta poetica sau de orice alta natura.

A doua zi am descoperit confortul intregii pensiuni. Practic o parte incepe sa se vada.

shall we

bird

piscina

Sezlonguri foarte bune. Privelistea isotita de o bautura buna ramane de neuitat, lucrul asta multumita barului care are cate ceva misto din tot ce ii trebuie: sortiment de cafea cu gheata,un sortiment bun de vodka, smoothies sau (fresh-uri cum le ziceau ei) cu ananas si banana sau fructe de padure si banana.

DSC01519 - Copia

Ziua a 2-a cu salupa am descoperit zonele Cazanele mari si Cazanele mici. Ghidul nostru ne-a introdus in ceea ce insemna fenomenele naturale de aici si in cele mai ascunse locuri. Laleaua salbatica galbena infloreste primavara pe versantii muntelui. Este interesanta pestera ce traverseaza muntele Ciucaru Mare. Am navigat in zona ingusta dintre munti inconjurati de vartejuri de apa. Nu am ratat o baie in Dunare imediat ce am gasit o zona safe si totodata limpede si frumoasa. Tipul ne-a propus sa intram intr-o cazemata din al doilea razboi mondial sapata in stanca. Nici nu se punea problema sa refuzam. Oamenii aveau si o fantana facuta de ei in pestera uriasa. Ghidul a tinut sa ne explicie ca e in seama cercatatorilor zona acesta si ca a fost descoperit si un schelet. Am avut ocazia sa vad o rotula prafuita la iesirea din cazemata de unde rezulta ca cercetatorii nu s-au lacomit.

A 3-a zi o pastrez in memorie multumita unei excursii de neratat pentru oricine ajunge acolo. Plimbarea cu masina intre Eselnita si Moldova Noua la Clisura Dunarii e geniala. Drumul e acoperit de pulbere rosie. Rocile par sa fumege in zare. Dunarea trece tot mai repede. Interesant pentru noi drumul devenea din ce in ce mai pustiu. Parea o lume paralela: fabrici parasite pe malul sarbesc, cetatea Mariei Tereza tot la sarbi…. nici o asezare umana. Dupa o vreme descoperim in partea noastra ruinele cetatii Tri Cule scufundata in Dunare.

In apropierea orasului destinatie incep locuri de popas la fel de pustii la ora amiezii, soare si un vant cald. Mai incolo era un fel de paradis al pescarilor, malul Dunarii fiind intesat de corturi asezate pe strada si de rulote antice si de demult. Intrarea in Moldova noua e la fel de ciudata. O fabrica enorma de extractie si prelucrare a cuprului (aflu acum) , dezafectata te intampina la intrare. Privelistea de pe dealuri este senzationala spre amurg. Dunarea larga reflecta superb razele soarelui. Slepurile ruginite par nemiscate in apa. DSC01677

Ce au locurile astea mai interesant este nemiscarea; Senzatia de static in timp si natura surprinzatoare te cuceresc.

DSC01512 - Copia

Intoarcerea la Pensiunea Septembrie: cina cu rulouri de salau in prosciuto si o baie in piscina pe inserat.

Best things in 3 days:

O plimbare cu salupa pe Dunare

Statuia lui Decebal in stanca

Laleaua salbatica galbena pe versantii muntilor – in aprilie

Un drum cu masina la Clisura Dunarii intre Eselnita si Moldova Noua

Din Ciclul „VEZI CA SE POATE”… avem pentru dumneavoastra: Pensiunea Septembrie: Camera fara aer conditionat este cea mai placuta;  Parcare proprie; Excursii cu salupa chiar de pe pontonul de la pensiune; Cafea excelenta; Insectele ocolesc cu precadere seara minunata terasa;

Privelistea din piscina pensiunii Septembrie pe inserat

HASTA LA PROSSIMA BABY!

1 thought on “La Dunare”

1. me like it😀
    Big up for my tourist guide sister
    Nu am inteles eu mare lucru cu drumu, unde e pensiunea si astea dar poate pui si tu un link🙂 cert e ca pot sa te intreb. oricum bun hint, pozele alea de la piscina sunt f catchy🙂